Tiffany & Co. heeft vandaag bekend gemaakt dat Lady Gaga het merk zal vertegenwoordigen in de nieuwe Legendary Style campagne. De sieraden collectie wordt de Tiffany City HardWear genoemd. De campagne zal in een 60 seconde durend filmpje voor het eerst worden vertoond tijdens de Super Bowl LI op zondag 5 februari.

Lady Gaga, een ware New Yorker en stijlicoon, bekend om haar vrouwelijkheid en onbegrensde originaliteit, zal te zien zijn in de film waarin ze vanuit haar hart spreekt over haar levenslange passie voor het merk, en nog belangrijker, over haar eigen creatieve tocht naar zelf expressie en empowerment.

De Legendary Style campagne staat voor vrouwelijk zelfvertrouwen, schoonheid en vermogen, intelligentie en authenticiteit. Of zij nou een actrice of artiest, model of muzikant is, ze is origineel en maakt haar eigen regels – Lady Gaga verpersoonlijkt al deze idealen.

“In New York word je geboren met het beeld dat Tiffany het hoogst haalbare is, dat is waar de magie ontstaat”. Het merk is onherroepelijk en iconisch maar blijft zichzelf vernieuwen en met de tijd meegaan.” zegt Lady Gaga. “Tiffany staat voor mij symbool voor tijdloze Amerikaanse sierden”.

De nieuwe Tiffany City Hardwear collectie is de belichaming van de kracht en de geest van de moderne vrouw, doordrongen met de ziel van New York. Met gedurfde stukken van 18k goud en sterling zilver, is Tiffany City HardWear als een studie naar de puurheid van haar ontwerpen. Geïnspireerd door een unisex armband uit de Tiffany archieven van 1971 bouwt Tiffany City HardWear voort op dit ontwerp met oorbellen, ringen, kettingen en hangers. Stedelijk en elegant, Tiffany City Hardwear is even sterk als de vrouw die haar draagt.

“Al meer dan 180 jaar kiezen s ‘werelds chicste vrouwen Tiffany juwelen als een krachtig verlengde van wie ze zijn,” zegt Caroline Naggiar, chief brand officer van Tiffany & Co. “Met deze campagne viert Tiffany’s haar rijke legende en de moderniteit van de Tiffany stijl. Lady Gaga, in al haar originaliteit, creativiteit en moed, weerspiegelt de kern van deze collectie”.

De campagne is geregisseerd door Tiffany’s in house team in partnership met Grace Coddington en gefotografeerd door David Sims. Het 60 seconde durende filmpje zal beschikbaar zijn op Tiffany.com, en de beelden zullen verschijnen via print en digitale media gedurende de lente. De Tiffany City HardWear collectie zal beschikbaar zijn op Tiffany.com vanaf 2 Mei en wereldwijd in de winkels liggen vanaf 28 April, met gelimiteerde en exclusieve pre-orders beschikbaar vanaf 5 Februari.

Ondanks het feit dat Tiffany de ‘Vince Lombardi trofee’ voor de Super Bowl winnaar de afgelopen 50 jaar met de hand heeft gemaakt, is het merk nog nooit eerder verschenen tijdens de Super Bowl reclames.

Lees ook: iDDNA – Persoonlijke Cosmetica op Basis van Eigen DNA