Op 8 april 2016 opende Burgemeester Eberhard van der Laan het geheel vernieuwde Gelderlandplein. Dit winkelcentrum in de wijk Buitenveldert in Amsterdam-Zuid kreeg zijn naam in 1966. De afgelopen jaren heeft het Gelderlandplein een grootse metamorfose ondergaan. Herrezen uit het stof van de verbouwing combineert het nu de vertrouwde couleur locale met de luxe van internationale topmerken, de gezelligheid van cafés en terrassen en de aantrekkingskracht van culinaire en culturele genoegens. In de nieuwe presentatie spelen kunst en muziek een rol van betekenis. Logisch, aldus Lesley Bamberger, directeur van Kroonenberg Groep:

“Winkelen anno nu is een totaalbeleving die alle zintuigen prikkelt. Klanten verwachten meer en beter en dat is wat we ze nu op het geheel vernieuwde Gelderlandplein willen bieden.”

Gelderlandplein opening I

Kunst en muziek

Kunst speelt een belangrijke rol in de presentatie van het nieuwe Gelderlandplein. Met hulp van Alex Daniëls van Galerie Reflex Amsterdam heeft Lesley Bamberger een aantal kunstwerken aangekocht die variëren op thema’s als dynamiek, humor en innovatie. Wie het plein bezoekt, bezoekt als het ware een doorlopende tentoonstelling van internationale, wereldberoemde kunstenaars onder wie KAWS, Joel Morrison, Marcus Harvey, Lars Fisk, Erwin Wurm en Donald Beachler. Opvallend element bij de ingang is een digitaal kunstwerk van Julian Opie. De Nederlandse componist, pianist en producer Michiel Borstlap is verantwoordelijk voor de muziek op het plein. Maandelijks stelt hij een playlist samen die recht doet aan het seizoen en aan het specifieke moment van de dag.

Gelderlandpleinsfeer3HR
Gelderlandpleinsfeer5HRHet Gelderlandplein

Dankzij een forse uitbreiding van maar liefst 7000 m2 heeft het Gelderlandplein nu een oppervlakte van 27.200 m2 in totaal. Het winkelaanbod is uniek vanwege de speciale mix van lokale en mondiale invalshoeken. Nieuw zijn de (flagship)stores van Mango, IKKS, Marqt, Sissy Boy, Bever, Costes en McGregor. De horeca in het winkelcentrum is verder uitgebreid met Le Pain Quotidien, Takumi – Lobster & Burger, Tanuki en Saigon. Belangrijke trekkers voor de ruim vier miljoen bezoekers per jaar zijn herenspeciaalzaak Rick Moorman die de Dutch Retail Excellence Award heeft gewonnen en Albert Heijn, de beste supermarkt XL van Nederland. Ook de bereikbaarheid is sterk verbeterd. Sinds december rijdt er op de Zuidas en in Buitenveldert op kosten van Kroonenberg Groep een gratis bus naar en van het Gelderlandplein. Met 200 extra nieuwe parkeerplaatsen en 1,5 uur gratis parkeren is het nieuwe Gelderlandplein voor iedereen toegankelijk

Gelderlandpleinsfeer4HR

 

Kroonenberg Groep: Solid & Inspired

Kroonenberg Groep voorziet in huisvesting voor winkelen, werken en wonen. Het eigen bestand aan vastgoed wordt voortdurend geoptimaliseerd en afgestemd op de behoeften in de markt. In het streven naar levering van toegevoegde waarde worden creativiteit en een scherp oog voor detail gecombineerd met financiële daadkracht en snelle besluitvaardigheid. Kroonenberg Groep stelt zich ten doel een optimale balans te bereiken in ontwikkeling, kwalitatief beheer en rendement.

www.kroonenberg.nl

Gelderlandpleinsfeer6HR