Roger Federer gaat goed geld verdienen met nieuwe kledingdeal: liefst $300 miljoen

Als topsporter zijnde kun je goed geld verdienen met lucratieve randzaken – zaken die niet direct essentieel zijn voor het uitvoeren van de talenten die je bezit. Kledingdeals zijn daarbij een grote bijdrage voor het vergroten van de inkomsten. Merken zien een topatleet als het perfecte uithangbord voor hun kleding, zoals Nike dat jarenlang zag in Roger Federer. Dat is nu echter geschiedenis, de Zwitser heeft namelijk niet langer Nike als kledingsponsor. Na 24 jaar nemen beide partijen afscheid en zal Federer verder gaan gehuld in het Japanse Uniqlo. Voor een astronomisch bedrag natuurlijk – zoals dat hoort.

Roger Federer gaat met Uniqlo om z’n lijf $300.000.000 verdienen

Je vraagt je vast en zeker af of we daar wat nullen teveel toegevoegd hebben, maar dat is absoluut niet het geval. Het moge geen geheim zijn dat merken als Nike, Adidas en Puma grof geld betalen om een toonaangevende atleet aan hun naam te verbinden. Zo is Cristiano Ronaldo al heel wat jaren het gezicht voor Nike en Messi voor Adidas. Roger Federer zette voor het eerst in 1994 een krabbeltje onder een samenwerking met Nike. De rest is geschiedenis: de top-tennisser was jarenlang te zien in een Nike-outfit.

Die periode is nu dus ten einde gekomen.Federer liep z’n eerste tenniswedstrijd tijdens Wimbledon tegemoet gehuld in kleding van het Japanse Uniqlo. Overigens had droeg hij wel nog gewoon Nike schoenen. Volgens ESPN is er niet gesproken met woordvoerders van Nike om het nieuws te bevestigen. Toch hebben anonieme bronnen weten te melden dat de 36-jarige Federer een 10-jarig contract zou hebben getekend met Uniqlo. Hierbij zou een bedrag gemoeid zijn van maar liefst 300 miljoen dollar. Om jullie even een beeld te geven: Roger Federer heeft in z’n carrière net iets minder dan 120 miljoen dollar bij elkaar geslagen aan prijzengeld. Doet ‘ie goed dus. Overigens heeft Federer inmiddels op z’n Instagram-account de deal officieel bevestigd. Hierbij worden geen cijfers genoemd.

Bron: ESPN

Verder lezen

‘Ondernemen zit in je bloed en komt al vroeg tot uiting’, zo werd ons altijd verteld. In zekere zin...

Eens in de zoveel tijd wordt het nieuws ‘opgeleukt’ door berichten die je niet vaak hoort. Zo werd...

Zo eens in de zoveel tijd komen we van die verhalen waar onze mond van openvalt. Zo is het voor de...