Demy de Zeeuw heeft het op 42-jarige leeftijd al helemaal voor elkaar. De geboren Apeldoorner is niet alleen een vis in het water op de internationale voetbalvelden, er bleek ook nog eens een geweldige ondernemer in hem te zitten. Nog tijdens zijn voetbalcarrière begon hij met het opbouwen van meerdere miljoenenbedrijven, waaronder BALR. en het grootste voetbalaccount ter wereld ‘433’. Momenteel heeft dat laatstgenoemde Instagram-account meer dan 70 miljoen volgers. Maar het gaat De Zeeuw niet allemaal voor de wind: zo is zijn kledingmerk BALR. eerdaags failliet verklaard. Toch hoeft hij zich over geld, tot nu toe althans, weinig zorgen te maken.

Ex-voetballer Demy de Zeeuw als ondernemer

Waar De Zeeuw als voetballer nooit de echte top behaalde, is dat zakelijk gezien een heel ander verhaal. Want volgens een onderzoek over Engelse voetballers hebben maar 30% van hen daadwerkelijk succes gehad met hun ondernemingen. De andere 70% houdt het vaak nog geen vijf jaar vol. Uiteraard staat dit niet symbool voor alle voetballers, maar denk bijvoorbeeld aan Lionel Messi, die er niet in slaagde een restaurant draaiende te houden.

Dit bericht op Instagram bekijken

Een bericht gedeeld door Demy de Zeeuw (@demydezeeuw)

De Zeeuw gooide het over een compleet andere boeg en is naar eigen zeggen beheerder van het Instagram account met de “hoogste engagement-rate op Instagram”. Uiteraard is dit heel aantrekkelijk voor bedrijven, en zeker omdat de doelgroep vrij specifiek is.

Niet alleen 433 is een groot succes. Hij is namelijk ook mede-oprichter van het in 2013 gelanceerde kledingmerk BALR., toen de De Zeeuw nog in Moskou speelde. Hij richtte dat bedrijf samen op met Ralph de Geus en Juul Manders en kreeg ondersteuning van collega-voetballers Eljero Elia en Gregory van der Wiel, die er samen een miljoen in gestopt hebben. Daar zullen ze in eerste instantie allesbehalve spijt van hebben gehad, want Van der Wiel zou volgens bronnen 2000% winst heeft gemaakt op zijn investering. Toch is het merk 12 jaar later failliet verklaard. Volgens topman Manders liggen daar onder meer de stijgende kosten, teruglopende verkopen en de opgebouwde coronaschuld aan ten grondslag. De mannen achter BALR. gaan zich verder focussen op 433, het grootste voetbalplatform ter wereld.

Dit bericht op Instagram bekijken

Een bericht gedeeld door Demy de Zeeuw (@demydezeeuw)

Het trio heeft nog een ander bedrijf. Wannahaves is misschien het minst bekend in vergelijking met de twee eerdergenoemde ondernemingen, maar het doet zeker niet onder. Met de kennis die ze door de jaren hebben opgedaan helpen ze andere bedrijven met groei.

Vermogen Demy de Zeeuw

Deze uiterst succesvolle bedrijven zorgen dan ook voor een astronomisch vermogen van € 17 miljoen. En dan te bedenken dat De Zeeuw pas 42 jaar oud is…

We hebben eerder ook al het vermogen van de jonge ondernemers Kwebbelkop en de rijkste van allen onder de 40, Adriaan Mol, onder de aandacht gebracht.

▼ scroll verder ▼