
Populaire animatiefilm ‘Inside Out 2’ levert amper 19 dagen na lancering al $ 1 miljard op
Het heeft daarmee de totale opbrengst van de eerste film al ruimschoots overschreden
Amper 19 dagen na uitbrengen, heeft de populaire animatiefilm Inside Out 2 al een bedrag van $ 1 miljard opgeleverd. Alleen in Noord-Amerika al bracht de film $ 469,3 miljoen op. Internationaal komt daar nog eens $ 545,5 miljoen bij. Het heeft daarmee het succes van de eerste film al ruimschoots overschreden.
‘Inside Out 2’ passeert al na 19 dagen de magische grens van $ 1 miljard
De animatiefilm van Disney en Pixar is een vervolg op de eerste film uit 2015, die in totaal $ 856 miljoen opleverde. Deze film gaat over de vijf emoties in het hoofd van een tienermeisje. Wanneer de 11-jarige Riley naar een nieuwe stad verhuist, moeten vreugde, verdriet, angst, woede en afkeer alles doen om Riley te helpen omgaan met deze grote verandering. Inside Out 2 speelt opnieuw af in het brein van Riley, waar de verschillende emoties proberen haar dagelijkse leven in goede banen te leiden. Echter, nu Riley een tiener is en op ijshockeykamp gaat, komen er veel nieuwe emoties bij die voor complicaties zorgen. Enfin, mocht u kinderen in het jongere segment hebben kent u het vast.
‘INSIDE OUT 2’ has become the first film of 2024 to pass $1 billion worldwide.
Read our review: https://t.co/feppZPuD0g pic.twitter.com/3qV9bz9uaa
— DiscussingFilm (@DiscussingFilm) June 30, 2024
De film werd pas 19 dagen geleden gelanceerd, en heeft nu al een duizelingwekkende $ 1 miljard opgebracht. Daarmee is Inside Out 2 nu al ruimschoots lucratiever dan de eerste film. De film is één van de elf animatiefilms, waarvan er acht gemaakt werden door Disney, die de magische grens van $ 1 miljard wist te overschrijden. Amper negentien dagen na zijn release, tevens meteen een record, wist de film deze mijlpaal te bereiken. Iets waar tot nu toe geen enkele andere animatiefilm in geslaagd is.
Lichtpuntje
Het succes van Inside Out 2 wordt gezien als een lichtpuntje in Hollywood. Zij hebben sinds de Coronacrisis moeite om het grote publiek weer naar de bioscopen te krijgen, maar nu hebben ze toch een regelrechte kaskraker weten te bewerkstelligen. Het succes is ook opvallend omdat de film in veel Europese landen nog moet uitkomen. De verwachting is daarom dat de inkomsten nog flink zullen stijgen.
Bekijk hieronder de trailer van Inside Out 2:
Cas Zeeman
Cas begon zijn carrière bij Hi Label eind 2022 als redactiestagiair, waarna hij nog een tijd als gastredacteur fungeerde, alvorens hij sinds november 2023 de scepter zwaait over de website van Pure Luxe. Schrijft over alles wat met luxe te maken heeft, zoals exclusieve horloges, megalomane jachten, de meest in het oog springende villa's, omstreden zakendeals en alles waar ook maar een motor in zit, voortvloeiend uit de drang om alles tot op de bodem uit te zoeken. In zijn vrije tijd mist hij geen enkele voetbalwedstrijd, luistert hij onafgebroken naar muziek uit de topjaren '60 en '70 en probeert hij zoveel mogelijk te reizen.