
André Rieu boekt in 2023 recordomzet van € 73 miljoen
En dat terwijl de 75-jarige Limburger tijdens de Coronaperiode bijna aan de grond zat
De coronaperiode had effect op iedereen en één hiervan is de welbekende André Rieu. Tijdens de pandemie kwam de bodem van Rieu zijn fortuin steeds meer in zicht. Na bijna zijn viool te moeten verkopen, is het de violist en de arrangeur gelukt om zichzelf weer flink naar de top te werken. André Rieu boekte in 2023 een recordomzet.
Licht aan het eind van de tunnel na moeilijke tijden voor André Rieu
André Rieu zat vier jaar geleden nog in zak en as. Tijdens de pandemie wist de artiest alles moeilijk bij elkaar te houden. De schade was volgens de artiest zo erg dat hij zelfs van plan was om miljoenen kostende en schaarse Stradivarius, zijn viool, te verpatsen.
👑 Orkestleider André Rieu keert zichzelf dividend uit van 37 miljoen euro
⭐ De nu 75-jarige Nederlandse orkestleider en ondernemer André Rieu boekte vorig jaar een recordomzet…
🖱 Meer lezen: https://t.co/NF1KLhoFsk pic.twitter.com/p4Wqewd2NH
— De Rijkste Belgen (@DeRijksteBelgen) September 11, 2024
Achteraf is dat niet gebeurd en daar kan de 75-jarige Limburger blij mee zijn, want André Rieu heeft nu een recordomzet gedocumenteerd in 2023, meldt Quote.
Behaalt een recordomzet in 2023
Uit het jaarverslag van 2023 is te zien dat Rieu met zijn nieuwe concertreeks € 73 miljoen binnen heeft geharkt. € 22 miljoen waardoor hij alleen al binnen met de concerten voor het Nederlandse publiek en opgehaald in totaal met de gehele concertreeks € 64 miljoen binnen. Niet te vergeten dat Rieu ook nog € 6,8 miljoen binnenkrijgt van royalty’s. Na alle aftrek van de kosten blijft er totaal € 18,5 miljoen nettowinst over. Vorig jaar werd er € 17 miljoen aan winst gemaakt waardoor deze riante cijfers voor een recordomzet zorgen. Ook komen er door merchandise en andere promotie spullen geld binnen. Dit wordt geschat op ongeveer zeven ton extra.
Inmiddels staat het bedrag op € 37 miljoen. Dubbele dividendcijfers dus voor de violist.
Jena Brak
Jéna begon haar journalistieke carrière als redactrice bij Pure Luxe. Met een achtergrond in de mediaproductie, heeft Jéna het neerzetten van een inhoudelijk, krachtig en amuserend artikel of format flink in de vingers. Ze houdt zich voor Pure Luxe graag bezig met de duurste juwelen, nieuwste bedrijven en wat bekendheden doen met miljoenen op de bankrekening. In haar vrije tijd is zij een echte workaholic en vaak te vinden in de sportschool.