
Koenigsegg krijgt steeds meer voet aan wal en trekt het doek van de eerste Jesko Attack in België
De auto wordt voor € 3 miljoen aangeboden door een Duitse autodealer
De Zweedse autofabrikant Koenigsegg, opgericht in 1994 door Christian von Koenigsegg, zet zijn expansie in de Benelux voort. Koenigsegg, dat bekend staat om zijn hypermoderne en exclusieve hypercars zoals de Jesko, heeft recent zijn eerste voertuig met Belgisch kenteken op de weg gezet en dat is een mijlpaal voor de fabrikant in België, na eerder dit jaar al een Nederlandse levering. De groei van Koenigsegg in de regio wordt ondersteund door Esser Automotive, een dealer gevestigd net over de grens in Duitsland.
De eerste Koenigsegg Jesko Attack wordt geleverd in België
De allereerste Koenigsegg met Belgisch kenteken is de Jesko Attack, een model dat bekend staat om zijn indrukwekkende prestaties en opvallende design. De Jesko Attack onderscheidt zich met een gigantische achtervleugel, wat niet alleen visueel kracht uitstraalt, maar ook bijdraagt aan de aerodynamica en stabiliteit bij hoge snelheden.
Met een vermogen van 1.280 pk en een prijskaartje van ruim € 3 miljoen, is deze hypercar een toonbeeld van technische perfectie en luxe. Opmerkelijk genoeg is deze Belgische Jesko goedkoper dan het Nederlandse exemplaar, dat voor ongeveer een half miljoen meer werd verkocht.
Succesvol Jaar voor Esser Automotive
De Belgische levering volgt op de introductie van Koenigsegg in Nederland, waarmee het aantal hypercars van dit merk in de Benelux officieel is verdubbeld naar twee. Dit mag bescheiden klinken, maar gezien de exclusiviteit van Koenigsegg-modellen is het een prestatie van formaat. De leveringen tonen aan dat de markt in de Benelux steeds ontvankelijker wordt voor hypercars van dit kaliber.
Esser Automotive, de exclusieve dealer van Koenigsegg in de regio, spreekt van een veelbelovend jaar. Het bedrijf kijkt optimistisch naar de toekomst en verwacht meer Koenigsegg-leveringen te realiseren. De populariteit van hypercars groeit, mede door hun zeldzaamheid en innovatieve technologie.
Jena Brak
Jéna begon haar journalistieke carrière als redactrice bij Pure Luxe. Met een achtergrond in de mediaproductie, heeft Jéna het neerzetten van een inhoudelijk, krachtig en amuserend artikel of format flink in de vingers. Ze houdt zich voor Pure Luxe graag bezig met de duurste juwelen, nieuwste bedrijven en wat bekendheden doen met miljoenen op de bankrekening. In haar vrije tijd is zij een echte workaholic en vaak te vinden in de sportschool.