
LVMH-topman en miljardair Bernard Arnault stelt zoon aan als nieuwe CEO van Loro Piana
Daarmee hebben vier van de vijf kinderen van Arnault inmiddels hoge functies binnen het luxeconglomeraat
Frédéric Arnault, één van de vijf kinderen van LVMH-topman Bernard Arnault, is benoemd tot de nieuwe directeur van het Italiaanse luxemerk Loro Piana. Deze stap markeert een belangrijke verschuiving binnen de bestuursstructuur van het Franse luxeconcern. Sinds zijn aantreden als CEO van horlogemaker TAG Heuer in 2020 heeft Frédéric zich snel opgewerkt binnen de groep. In 2024 werd de zoon van Bernard Arnault benoemd tot directeur van de gehele horlogedivisie van LVMH. Zijn overstap van haute horlogerie naar mode komt op een moment dat LVMH een bredere herstructurering doorvoert, mede als reactie op de vertragende verkoopgroei in verschillende segmenten, waaronder sterke dranken, lederwaren en sieraden.
LVMH-topman Bernard Arnault stelt zoon als nieuwe CEO Loro Piana
Frédéric neemt in juni officieel de leiding over van Damien Bertrand, die adjunct-CEO wordt van Louis Vuitton en volgend jaar zal toetreden tot het directiecomité van LVMH. De aanstelling van Frédéric past in een bredere strategie waarbij de kinderen van Bernard Arnault steeds prominentere posities innemen binnen het familie-imperium. Zijn broer Alexandre werd recent benoemd tot adjunct-directeur van Moët Hennessy, na eerdere functies bij Tiffany en Rimowa.
LVMH named Frédéric Arnault, son of chairman Bernard Arnault, as the new head of Italian fashion house Loro Piana, a move that bolsters the 30-year-old’s credentials to one day succeed his father https://t.co/AwUEF0EL4t
— The Wall Street Journal (@WSJ) March 12, 2025
Hoewel Bernard Arnault op dit moment geen plannen heeft om zich terug te trekken, wordt binnen de luxewereld nauwlettend gevolgd hoe hij zijn opvolging voorbereidt. Vier van zijn vijf kinderen bekleden inmiddels sleutelposities binnen LVMH, wat de speculaties over de toekomstige leiding van het bedrijf voedt.
Bekend om hoogwaardige kasjmier-kleding
Loro Piana, sinds 2013 onderdeel van LVMH, staat bekend om zijn hoogwaardige kasjmierkleding en minimalistische esthetiek. Analisten schatten dat het merk jaarlijks ongeveer $ 2,7 miljard aan omzet genereert, waarmee het na Louis Vuitton en Dior één van de best presterende merken binnen de groep is. Het merk profiteert sterk van de trend van ‘stille luxe’, waarbij consumenten kiezen voor discrete, hoogwaardige producten zonder opvallende logo’s. Loro Piana’s exclusieve loafers en kasjmiertruien, vaak gezien in series als Succession, onderstrepen deze subtiele vorm van status.
Cas Zeeman
Cas begon zijn carrière bij Hi Label eind 2022 als redactiestagiair, waarna hij nog een tijd als gastredacteur fungeerde, alvorens hij sinds november 2023 de scepter zwaait over de website van Pure Luxe. Schrijft over alles wat met luxe te maken heeft, zoals exclusieve horloges, megalomane jachten, de meest in het oog springende villa's, omstreden zakendeals en alles waar ook maar een motor in zit, voortvloeiend uit de drang om alles tot op de bodem uit te zoeken. In zijn vrije tijd mist hij geen enkele voetbalwedstrijd, luistert hij onafgebroken naar muziek uit de topjaren '60 en '70 en probeert hij zoveel mogelijk te reizen.