
Vliegtuigdetaillist verdient $ 16.000 met het schoonmaken van privéjets van $ 25 miljoen
Vooral 'noodgevallen', waarin een jet zo snel mogelijk nog moet worden schoongemaakt voor vertrek, leveren de detaillist jaloersmakende vergoedingen op
Als detailler van exclusieve auto’s valt er al goed geld te verdienen, maar een Amerikaanse vliegtuigdetaillist onthulde dat hij middels het schoonmaken van privéjets pas écht een behoorlijk zakcentje opstrijkt. Desbetreffende man maakt zowel het in- als exterieur van hoogwaardige privévliegtuigen, soms ter waarde van maar liefst $ 25 miljoen, om en nabij de $ 16.000 weet te vergaren. Vooral ‘noodgevallen’, waarin een jet zo snel mogelijk nog moet worden schoongemaakt voor vertrek, leveren de vliegtuigdetaillist jaloersmakende vergoedingen op. “In deze branche betekent nood simpelweg veel geld.”
Vliegtuigdetaillist pakt exclusieve privéjets aan
Werken met klanten die over veel geld beschikken levert over het algemeen ook veel geld op. Dat wordt bevestigd door een vliegtuigdetaillist die via TikTok liet zien hoe hij in slechts één dag een salaris van maar liefst $ 16.000 wist te realiseren door een privévliegtuig ter waarde van $ 25 miljoen op te frissen. Tja, het schoonmaken van hoogwaardige auto’s wordt al goed beloond, laat staan wat er als vliegtuigdetaillist te verdienen valt met het opruimen en afspoelen van luxueuze privéjets. De beste man laat middels een video op TikTok weten dat vooral urgente aanvragen veel knaken opleveren. “In deze branche betekent nood veel geld”, zo laat de vliegtuigschoonmaker weten. Klaarblijkelijk had hij een nogal dringende aanvraag te pakken, want hij liet alles uit zijn handel vallen en reed zo snel mogelijk naar de hal waarin het vieze vliegtuig gestald stond. Het ging om een indrukwekkend toestel, gebouwd door het welbekende Mercedes-Benz, afkomstig uit dezelfde fabriek als de succesvolle G-Klasse. Echter is dit vervoermiddel, anders dan de terreinwagen van het Duitse automerk, niet te koop voor een paar ton, maar bedraagt de marktwaarde tientallen miljoenen.
@udetailers See how an urgent callout turned into a $16,000 day for an aircraft detailer. Learn how rush fees, emergency callouts, and private jet detailing services generate over $1.2M annually in added revenue. This video covers luxury jet cleaning, aviation detailing techniques, and the business behind high-ticket services #detailing #aircraftdetailing #aviation ♬ original sound – UDETAILERS
Het schoonmaken van vliegtuigen is niet licht en makkelijk
Goed, het ging dus om een van de grotere privéjets die de vliegtuigdetaillist de laatste tijd op zijn bordje geschoven kreeg. De steenrijke eigenaar van het toestel gaf hem de opdracht een volledige wasbeurt uit te voeren. Dat houdt in dat de buitenzijde volledig vrij is van vlekken, wat nogal lastig is gezien de talloze vliegen die na een vlucht op de snuit terug te vinden zijn, en het opfrissen van het interieur. Alleen al het schoonmaken van de buitenkant van het vliegtuig bleek echter opmerkelijk veel werk te zijn. De vliegtuigschoonmaker doet dat klaarblijkelijk namelijk allemaal met de hand. Hij maakt enkel gebruik van een emmer, doekje, sop, warm water en een hoge ladder. We kunnen dus gerust stellen dat het volledig schoonmaken met een vliegtuig allesbehalve licht en vermakelijk werk is. Toch bleek de vliegtuigdetaillist zich hier niet door te weerhouden, want hij heeft in het verleden wel viezere privéjets voor de kiezen gekregen. Bovendien betrof het nog altijd een spoedgeval, dus kon hij zijn stevige vergoeding voor het werk vermoedelijk al ruiken!
Het standaardtarief dat de vliegtuigdetaillist rekent voor het opfrissen van privéjets bedraagt een respectievelijke $ 12.000. Toch leverde deze specifieke klus hem aanzienlijk meer knaken op. Voor spoedklussen rekent hij namelijk een extra vergoeding van $ 3.000 en daar komen ook nog reiskosten à $ 1.000 bovenop. In totaal streek de vliegtuigschoonmaker dus een stevige $ 16.000 op met slechts één klus die hij binnen een dag al wist te klaren, zo laat Supercar Blondie weten. Dat zijn serieuze knaken, waardoor het nogal logisch is dat het bedrijf van deze Amerikaanse ondernemer over een heuse miljoenenomzet beschikt. Alleen aan noodgevallen harkt de beste man maar liefst $ 1,2 miljoen per jaar binnen. Onderaan de streep is zijn onderneming goed voor een jaarlijkse omzet van zo’n $ 6 miljoen. Van dit totale omzet heeft hij 20% dus te danken aan de zeer rendabele spoedklussen. Tja, het is niet verwonderlijk dat de vliegtuigdetaillist in een hele dikke Porsche naar zijn werk kan rijden.
De vliegtuigdetaillist kan zichzelf met het schoonmaken van vliegtuigen bijna een eigen jet veroorloven. Wij zochten uit welk geldbedrag u moet verdienen om een privéjet te kunnen bezitten.
Laukie Klijn
Laukie Klijn studeerde journalistiek en haalde zijn diploma aan de Schrijversacademie in Utrecht. Voor de lezers van Pure Luxe schrijft hij artikelen over alles wat met luxe te maken heeft: ’s werelds meest extravagante bolides, villa’s, horloges en jachten, alles komt voorbij. Als Laukie niet schrijft voor Pure Luxe, is hij wel op de golfbaan te vinden.