De populaire Amerikaanse YouTuber Carter Sharer, bekend van zijn kanaal met meer dan 11 miljoen abonnees, kwam voor een onaangename verrassing te staan nadat hij besloot een Bugatti via een Chinese website te kopen. Begin vorig jaar tikte hij voor een schamele $ 30.000 een hypercar van het wereldberoemde supercarmerk op de kop via Alibaba. Hoewel extreem veelgebruikte exemplaren van dit specifieke automerk al van de hand worden gedaan voor om en nabij de $ 300.000, durfde hij de gok wel te wagen. Het idee dat hij voor een fractie van de normale prijs een exclusieve sportauto kon scoren, was spectaculair, bijna te mooi om waar te zijn. Uiteindelijk kreeg Carter Sharer namelijk iets héél anders opgestuurd.

YouTuber schaft Bugatti aan voor een prikkie

Zowel uit nieuwsgierigheid als om kijkers te trekken, besloot YouTuber Carter Sharer een heuse Bugatti te bestellen op de welbekende website Alibaba. De advertentie op deze site beweerde dat het daadwerkelijk om een zorgvuldig gebruikte sportauto van Bugatti ging.

Zo’n vier maanden later arriveerde er eindelijk een gigantische houten kist bij Carter Sharer thuis. Het pakket was indrukwekkend groot en deed vermoeden dat er inderdaad een echte hypercar in verborgen zat. Met zijn team filmde de YouTuber het hele unboxingproces van zijn ‘Bugatti’, klaar om zijn kijkers te laten meegenieten van de bijzondere levering.

Toen de kist eindelijk geopend werd, volgde er echter een moment van teleurstelling, maar ook hilariteit. In plaats van een glanzende Bugatti met een brullende motor, vonden Carter Sharer en zijn team een namelijk holle, schuimrubberen replica van de auto. De auto had geen motor, geen interieur en zelfs geen deuren. In feite had de Amerikaanse YouTuber dus een fragiele schil van de felbegeerde Bugatti aangeschaft. Nee, geen functionele wagen, maar slechts een decorstuk, precies zoals de beste man had kunnen verwachten van een site als Alibaba.

@realcartersharer

Temu Bugatti Update

♬ original sound – Carter Sharer

Lees ook: De Bugatti Chiron Super Sport ‘Golden Era’ is een 1 uit 1 meesterwerk

Een officiële klacht van het bedrijf Whaleco Inc.

Ondanks de teleurstelling wist Carter Sharer de situatie om te buigen tot een hilarisch moment, wat later viraal ging op sociale media. Hij liet weten dat mensen goed moeten opletten als er relatief goedkope aanbiedingen op websites als Alibaba verschijnen. Tja, hij was voor een onhandig decorstuk een stevige $ 30.000 kwijt, maar daar houdt het verhaal nog niet op. Carter Sharer had namelijk Temu, een ander groot online platform, in de titel van zijn unboxing-video staan.

▼ scroll verder ▼

Dit zorgde voor verwarring bij de media en leidde uiteindelijk zelfs tot een officiële klacht van Whaleco Inc., het moederbedrijf van Temu. De YouTuber moest hierdoor de video van de ‘Bugatti’ van het internet verwijderen. Al met al heeft de aankoop van de schuimrubberen replica hem enkel ellende opgeleverd. Pijnlijk!

Lezen over échte Bugatti’s? Lees dan: Rotterdamse multimiljonair Michel Perridon showt enige Bugatti Brouillard ter wereld