Een kleine €10.000.000 voor deze Ferrari, bieden maar

De Ferrari 250 GT Coupe Speciale by Pinin Farina, afkomstig uit 1957 gaat op 18 januari 2019 onder de hamer bij veilinghuis Sotheby’s. Voor een bescheiden bedrag van minimaal €10 miljoen kan er geboden worden op de Ferrari die ooit in het bezit was van Prinses Lilian de Réthy van België. De Prinses was een groot liefhebster van Ferrari, dit model is dan ook speciaal voor haar gemaakt en in 1958 mocht zij dit pareltje in ontvangst nemen. 

Het design van de 1957 Ferrari 250 GT Coupe Speciale

Het design van de Ferrari uit 1957 is een combinatie van twee soorten stijlen. Aan de ene kant zie je een aantal elementen terugkomen van een racewagen, zoals de koplampen. En aan de andere kant was dit model in 1957 ook ontworpen met een blik op de toekomst. Toen Prinses Lilian in 1958 de auto cadeau kreeg heeft ze deze tien jaar later geschonken aan Dr. Ernest De Bakey.

1957 Ferrari GT 250 Coupe Speciale Pure Luxe

Ernest De Bakey, mede bekend van de bijzondere operatie die hij uitvoerde bij de Sjah van Iran, was destijds op bezoek in een ziekenhuis waar Prinses Lilian sponsor van was. De twee ontmoetten elkaar in het ziekenhuis en kwamen al gauw tot het delen van hun passie; Ferrari’s. Prinses Lilian besloot haar 1957 Ferrari 250 GT Coupe Speciale cadeau te doen aan Dr. Ernsest De Bakey.

1957 Ferrari GT 250 Coupe Speciale Pure Luxe

Sinds dat moment heeft de auto vele eigenaren gekend, is er veel aan gesleuteld en heeft de bolide meermaals in boeken gestaan. Ondanks de roerige geschiedenis wordt verwacht dat dit exemplaar – mede door diezelfde geschiedenis – een flinke duit op mag brengen. Het zal ons benieuwen in hoeverre de minimale prijs van €10.000.000 overstegen wordt.

1957 Ferrari GT 250 Coupe Speciale Pure Luxe

Bron: Sotheby’s

Verder lezen

Een supercar, of in dit geval zelfs ‘hypercar‘ vergt enige financiële speelruimte. Sterker nog, de...

Het is niet voor ’t eerst dat Floyd Mayweather voorbijkomt op Pure Luxe. Logisch ook, de bokser is...

We weten niet precies wanneer autofabrikanten besloten dat SUV-coupés een goed idee waren, maar we...