Een concert van Coldplay staat doorgaans in het teken van meeslepende muziek en visueel spektakel. Toch was het optreden in Boston onlangs ook het decor van onverwacht drama. In het middelpunt van de aandacht stonden Andy Byron, CEO van het Amerikaanse data-analysebedrijf Astronomer, en Kristin Cabot, hoofd personeelszaken van hetzelfde bedrijf. Hun feilloos middels een kisscam in beeld gebrachte onderlinge interactie – vermoedelijk van persoonlijke aard – is inmiddels voer voor speculatie op sociale media. Maar ook een ander opvallend detail bleef niet onbesproken: het exclusieve Richard Mille-horloge dat Andy Byron droeg.

Andy Byron droeg tijdens Coldplay-concert Richard Mille-horloge van $ 570.000

Liefhebbers van luxe horloges wisten het direct: om Byrons pols schitterde de Richard Mille RM69 Erotic Tourbillon. Een horloge dat niet alleen technisch indrukwekkend is, maar ook opvallend uitgesproken in zijn ontwerp. De RM69 heeft een geschatte waarde van circa $ 570.000 dollar (omgerekend ruim € 600.000) en behoort tot een zeer gelimiteerde oplage: wereldwijd zijn er slechts 30 exemplaren van geproduceerd. Het model wordt daarmee beschouwd als een van de meest zeldzame en spraakmakende creaties uit het Richard Mille-portfolio.

Wat dit horloge zo uniek maakt, is de combinatie van mechanisch vernuft en erotische symboliek. Centraal op de wijzerplaat bevinden zich drie onafhankelijke roterende staven die, in willekeurige volgorde, suggestieve zinnen tonen. Denk hierbij aan korte, speelse uitspraken met een expliciete ondertoon. Daarmee wijkt dit model sterk af van de doorgaans sportieve of futuristische esthetiek waarvoor Richard Mille bekendstaat.

Lees ook: Blije sponsor: wielergrootheden Cavendish, Pogačar en Van der Poel poseren met Richard Mille-klokjes na tweede etappe Tour de France

▼ scroll verder ▼

In tegenstelling tot de klassieke of sportieve modellen waar Richard Mille normaal om bekendstaat, laat de RM69 weinig aan de verbeelding over. De technische complexiteit en het speelse karakter maken het een unieke combinatie van vakmanschap en provocatie. Meestal blijft dit type horloge in privécollecties of achter gesloten vitrinekasten.

Andy Byron droeg een Richard Mille-horloge van $ 570.000 tijdens het Coldplay-concert
Bron: TikTok