
CEO die viraal ging door Coldplay-kisscam droeg opvallende Richard Mille van $ 570.000
Van het horloge zijn slechts 30 exemplaren vervaardigd
Een concert van Coldplay staat doorgaans in het teken van meeslepende muziek en visueel spektakel. Toch was het optreden in Boston onlangs ook het decor van onverwacht drama. In het middelpunt van de aandacht stonden Andy Byron, CEO van het Amerikaanse data-analysebedrijf Astronomer, en Kristin Cabot, hoofd personeelszaken van hetzelfde bedrijf. Hun feilloos middels een kisscam in beeld gebrachte onderlinge interactie – vermoedelijk van persoonlijke aard – is inmiddels voer voor speculatie op sociale media. Maar ook een ander opvallend detail bleef niet onbesproken: het exclusieve Richard Mille-horloge dat Andy Byron droeg.
Andy Byron droeg tijdens Coldplay-concert Richard Mille-horloge van $ 570.000
Liefhebbers van luxe horloges wisten het direct: om Byrons pols schitterde de Richard Mille RM69 Erotic Tourbillon. Een horloge dat niet alleen technisch indrukwekkend is, maar ook opvallend uitgesproken in zijn ontwerp. De RM69 heeft een geschatte waarde van circa $ 570.000 dollar (omgerekend ruim € 600.000) en behoort tot een zeer gelimiteerde oplage: wereldwijd zijn er slechts 30 exemplaren van geproduceerd. Het model wordt daarmee beschouwd als een van de meest zeldzame en spraakmakende creaties uit het Richard Mille-portfolio.
Dit bericht op Instagram bekijken
Wat dit horloge zo uniek maakt, is de combinatie van mechanisch vernuft en erotische symboliek. Centraal op de wijzerplaat bevinden zich drie onafhankelijke roterende staven die, in willekeurige volgorde, suggestieve zinnen tonen. Denk hierbij aan korte, speelse uitspraken met een expliciete ondertoon. Daarmee wijkt dit model sterk af van de doorgaans sportieve of futuristische esthetiek waarvoor Richard Mille bekendstaat.
In tegenstelling tot de klassieke of sportieve modellen waar Richard Mille normaal om bekendstaat, laat de RM69 weinig aan de verbeelding over. De technische complexiteit en het speelse karakter maken het een unieke combinatie van vakmanschap en provocatie. Meestal blijft dit type horloge in privécollecties of achter gesloten vitrinekasten.
Cas Zeeman
Cas begon zijn carrière bij Hi Label eind 2022 als redactiestagiair, waarna hij nog een tijd als gastredacteur fungeerde, alvorens hij sinds november 2023 de scepter zwaait over de website van Pure Luxe. Schrijft over alles wat met luxe te maken heeft, zoals exclusieve horloges, megalomane jachten, de meest in het oog springende villa's, omstreden zakendeals en alles waar ook maar een motor in zit, voortvloeiend uit de drang om alles tot op de bodem uit te zoeken. In zijn vrije tijd mist hij geen enkele voetbalwedstrijd, luistert hij onafgebroken naar muziek uit de topjaren '60 en '70 en probeert hij zoveel mogelijk te reizen.